Saturday, March 5, 2011

asal biasiswa ko banyak????



Perhatian
kepada pelajar institusi pelajaran tinggi
BENDE NI SGT PENTING
untuk korang pelajari

cite nye mcm ni
bila biasiswa masuk sume suke
tapi yang peliknye bila da nak abes sem
asal org tu
punye banyak
tapi kte pnye sket
mmg la yg tggl sket 2
sebab gunakan
beli bende yang perlu
yang tak perlu pown ada kan..hehe


tapi yang banyak 2
ad yang simpan duet tapi segelintir je
yang len duet banyak
tapi gune barang org
contohnye:
pinjam barang org
tp duet sendiri simpan
sampai la barang org 2
di jadikan hartanya...
bile da abes madu
sepah dibuang la..

banyak kacak dan cantik la korang ea
bukan x bagi
tapi berpada-pada la pinjam
ni da wat macam harta sendiri

kesian orang yang kena macam ni
banyak bende ni berlaku
aku tulis entri ni
pown sbb de membe ak yang ngadu
kat ak..
pe salahnye kalo korg beli kan
de faedahnye

oh ye tapi bile orang 2 wat bende yang dia de sebagai
hasil pendapatan
korang hina plak
contoh ayat yang dihina
"2 pown ko nak berkira"
"ntah pape je ko"
"aku boleh beli la"

so beli la...
x yah nk pinjam orang kan...hehe

p/s: maaf kepada sesape yang terasa
cme nak bagi tau
kesian kat org yang jd mangsa mcm ni...huhu

3 hasil minda:

Mama Zharfan said...

salam ziarah


nak menang purse clarks ori? jom vote!

irzat adam said...

sian spe yg penah mgalami...mnde ni bkn blaku at ipt je..at mne2 pon de...

o_0 v

pico said...

nie memang perkara betul...HALF dari biasiswa beli barang tuk nampak grand n kaya je.. padahal tuk selesa kena pinjam yang orang...