Wednesday, March 30, 2011

Utusan Dari Seorang Lelaki

aku da dapat mangsa ....
ak jadi wartawan bila ak da jumpa mangsa ak..haha
ceritanya macam ni...
ak lepak la kat baskin robbin dengan kawan2 aku
ada lelaki ade perempuan
tiba2 tengah berbual2
de group minah yang gedik la kat baskin 2
yang buat kan kitorang rasa pelik..
tiba2 aku tanya membe lelaki ak...

aku : lelaki ni suka tak perempuan macam gedik2 ke ngade2??
membe lelaki : haha...kalo ko nak tau..perempuan macam tu lelaki suka buat
main2 je beb...bak kate mat rempit jadi
bohsia bolehla...
aku : abes korang kapel dengan minah macam tu wat pe??
membe lelaki : biasala lelaki mesti ade masa untuk dia enjoy..
nama pown lelaki kan...
dia mesti enjoy dulu sebelum bagi komitmen kat bini la weyh..
aku: abes kalo wat bini korang nak carik yang macam mane??
membe lelaki : bak kate mak aku mestila cari yang sopan2 beb..
yang x pernah disentuh oleh lelaki walaupun bersentuhan kulit..
oh ye kalo ko tengok yang lelaki peluk la papelah nak ambik kesempatan je tu
bukan sayang pown...
kalo ko nak tau
lelaki berpegang kuat pada kata2 :
kitorang tak kan wat tak senonoh mahupun peluk ke papelah
pada orang yang kitorang sayang...
aku : wah gila jujur ko terus terang pada kaum perempuan ni..hehe
membe lelaki : yelah alang2 aku cakaplah..
sekali sekala jadi pakar motivasi pown okaylah..haha




wah hebat la..
thanks la kat kawan aku..
yang sanggup bagitahu selama ini pendapat lelaki..
ak baru tau..hehe
terkejut jugak aku...
aku post entri ni sebab aku nak kongsi kat korang


oh ye bila da lama2..
ak terpikir kawan aku cakap tu ..
so ak wat la banci kat facebook
dengan soalannya...
bacelah kat bawah ni


ha soalan ni lebih macam kepada alam perkahwinan la
walaupown aku tak mention kan..
ha tengok yang tinggi undian
akhlak yang baik dan pandai menjaga hati orang tua
yang jawapan tak tahu saya bukan lelaki tu
abaikan sebab perempuan yang jawab dan tak ada idea kot..hehe
ha mestilah lelaki nak bini dia mempunyai akhlak yang tinggi
kalo tak maruah dia sebagai suami nak letak mana kan??
tibe2 dalam ati aku cakap betul jugak kawan aku cakap tu



ha yang ni soalan
lelaki nak pilih perempuan macam mana nak
jadikan awek???
yang palingg tinggi
sejuk mata memandang
kira maksudnya boleh tahan la tu kan..
korang perasan tak
jawapan
yang tak bersosial dan tahu batasan agama
jatuh pada no 4
tapi untuk soalan lelaki suka perempuan macam mana
tadi akhlak jatuh no 2

aku arap pe yang aku nak sampaikan ni..
korang dapat rase okay..

p/s: maaf kepada sesape yang terasa
just nak kongsi kat korang je...

oh ye cabutan bertuah tu nanti akan diberitahu ye
peserta nya ramai sangat...

2 hasil minda:

Fyqa said...

aku pulak nak lelaki yg kuat pegangan agama... amin. :)

ERDA said...

fyqa: amin...hehe